Esettanulmány – közösségi média helyett saját weboldal

Mihez kezdenél, ha egyik napról a másikra minden eltűnne, amit évek óta építesz? Pont ez történt Petrával, de a saját weboldala segített visszavenni az irányítást.

Petra fő profilja a női önbizalom növelő, úgynevezett boudoir fotózás. Emellett természetesen vállal portré, kismama, családi és páros fotózásokat is, de a legtöbben fehérneműs fotózás miatt keresik fel. Nagyon szépen építette és építi a vállalkozását, a fő bázis a Facebook oldala, de 7500 fős követői bázissal rendelkezik instagramon, Tiktokon 15400 követője van, videóit többezren látták már. Tervben volt, hogy szintet lép a vállalkozásában, és eszköztárát kibővíti egy weboldallal, de ez 2024-ben sürgősebb lett, mint valaha.

Miért is lett olyan sürgős a saját weboldal?

Petra gyönyörű, ízléses fotókkal mutatja meg, hogy minden nőben ott rejlik az erő és a szépség. Ez azonban a közösségi média szabályozásainak célkeresztjébe került.

Először csak egy-egy videó lett jelentve és tiltva a TikTokon, mert a közösségi irányelvekbe ütközött. Később, már a cenzúrázott videókba is volt, hogy belekötött az algoritmus. Ahogy napról napra szigorítottak, és módosították a feltételeket, úgy volt egyre nehezebb olyan tartalmat gyártani, ami átmegy ezeken a szűrőkön.

A fent említett felületek mellett a Pinteresten volt még jelen Petra, ahol saját képeiből, és másoktól mentett inspirációkból több száz táblán volt többezernyi képe: ötletek az egyes fotózás típusokhoz, pózok, fotózásra ajánlott szettek, bérelhető ruhák stb. Szintén a megváltozott szabályok miatt ezek a táblák egyik napról a másikra törölve lettek, majd – többszöri felülvizsgálati kérelmet követően – a fiók felfüggesztéséig „fajult” a dolog.

Facebookon pedig egyre nagyobb a reklámzaj és egyre nehezebb érdemleges elérést produkálni. Így a több oldalról jövő „támadások” közepette arra a konklúzióra jutottunk, hogy nem lehet a mások által üzemeltetett platformokon eredményesen építeni egy vállalkozást.

A közösségi média korában a valódi szabadság egy saját weboldalban rejlik.

Miért is láttuk úgy, hogy ez lesz a megoldás? 

  • Ezen a felületen Petra irányít, és ő hozza a szabályokat. Olyan fotókat tesz ki, amilyeneket szeretne, nem kell cenzúráznia, és nem kell félnie attól, hogy az éjszaka közepén egy algoritmus, vagy irányelv változás miatt az egész eddigi munkája mehet a kukába. 
  • Nincs versengés: aki az oldalára látogat, csak őt látja. Nem jelenik meg mellette másik fotóst, színtanácsadót, coaching szolgáltatást, aki szintén a célközönsége figyelmére vágyik. Ha valaki érdeklődik, ő valóban elmélyülhet Petra tartalmaiban.
  • Aki valóban szeretne fotózásra jelentkezni, az találjon meg minden információt egy helyen, anélkül, hogy gondolkodnia kellene, melyik posztban, vagy videóban hangzott el, amire kíváncsi.
Korábbi munkám, a PinkPetraPhotography oldal látányterve 5 monitoron megjelenítve
Projekt célok

A weboldal létrehozásával a célunk az volt, hogy egy olyan letisztult, könnyen átlátható weboldalt hozzunk létre, ahol az érdeklődők minden kérdésükre választ kaphatnak. Mivel ez egy személyes márka – ami ráadásul eléggé bizalmas, és intim témákat dolgoz fel -, fontos volt hogy megismertessük a látogatókkal Petra személyét (pl.: fotók, videók által, hogy hogyan dolgozik, egy részletes bemutatkozóval, ami által megismerhetik őt, a stílusát, a személyiségét), ugyanakkor bizalmat építsen, és növelje a szakértői státuszát

Milyen eszközökkel értük ezt el?
  • A design egyszerű, letisztult, a képek nagyon látványosak, így ezek köré különösebb látványelemeket már nem terveztünk. Nem szerettük volna túlzsúfolni a teret.
  • A navigáció egyértelmű, egyszerű
  • Minden fotózás típushoz részletes leírás tartozik, és néhány kiemelt fotó, ami meghozza a látogató kedvét a fotózáshoz. (Az egyszerűség kedvéért minden fotózás típust követően beillesztettünk egy információ dobozt, hogy hogyan zajlik a foglalás)
  • Megtalálhatók a választható fotóstúdiók, az aktuális enteriőrökkel, és a leghasznosabb információkkal, pl.: cím, parkolási információk, bérleti díj, megközelíthetőség stb.
  • Megismerheted Petrát a bemutatkozásából, ahol fotókat is láthatsz róla munka közben
  • Hiteles, valós ügyfélvéleményeket olvashatsz olyan nőktől, akik részt vettek már nála fotózáson.
  • A weboldal elkészültével Petra vállalta az oldala további karbantartását, amit lelkiismeretesen végez, és folyamatosan frissülő tartalmakkal látja el az oldalára látogatókat: a leggyakoribb kérdéseket részletesen válaszolja meg blogbejegyzéseiben, miközben korábbi munkáiból mutat be gyönyörű fotókat. Így a posztjai nem csak informatívak, de rendkívül látványosak is. A folyamatos frissülő tartalmak pedig kedveznek a keresőoptimalizálásnak, és az organikus eléréseknek.
Milyen eredményeket ért el a weboldal?

Az elkészült weboldal Petra vállalkozói gondolkodásmódjának is jót tett 🙂 A weboldal átadását követően elmondta, hogy sokkal profibbnak érzi magát ettől, hogy saját weboldallal büszkélkedhet, és hogy ez valóban egy szintlépés volt a vállalkozása életében.

És ez így van látogatói oldalról is: sokkal profibbnak, és hitelesebbnek tartanak az érdeklődők is egy olyan vállalkozót, akinek saját weboldala van, mint aki csak a közösségi média felületeken van jelen. (Ha jelen van egyáltalán).

A legnagyobb eredmény talán mégis az volt, hogy a fotózásra jelentkezők száma megnőtt, és a 2024-es karácsonyi időpontok már október közepére beteltek! A másik jelentős könnyebbség, hogy aki valóban fotózásra szeretne jelentkezni tényleg minden információt megtalál a weboldalon. Korábban sok idő ment el a kérdések megválaszolásával, ma már ezek nagyját fel sem teszik – mert megtalálják a weboldalon -, vagy ha mégis felmerül, egy linkkel, oldal szakasszal meg is lehet válaszolni. 

Zárszó

Petra példája jól mutatja, hogy nem lehet teljes mértékben a közösségi médiára alapozni. Talán azt gondolod, hogy neked nem ennyire specifikus a témád, és téged ez nem érint, de nem tudhatod, mikor jön egy szabályozás, ami erősen visszaveti az eléréseidet. (Vagy ne adj Isten, feltörik a fiókodat, és illetéktelen kézbe kerül a profilod, oldalad).

A saját weboldal – és a saját hírlevél lista – remek eszköz arra, hogy kiépítsd a saját birodalmadat, ahol Te hozhatod meg a szabályokat. 

Ha úgy érzed, neked is ideje lenne szintet lépned, keress bátran elérhetőségeim egyikén! 

További bejegyzéseim:

webdesign
Nóri

Önazonos design

Gyakran találkozhatsz az oldalamon, ajánlataimban, bejegyzéseimben az önazonos design kifejezéssel. Mégis milyen hangzatos közhely puffogtatás ez? Vagy mit akar ez jelenteni? Jártál már úgy, hogy

Tovább olvasom >>
webdesign
Nóri

Hogyan válasszunk színeket?

A színek hatnak ránk, befolyásolják az érzelmeinket, döntéseinket. Hogy melyik szín hogyan, az nagyban függ a kulturális hátterünktől és személyes tapasztalatainktól is. Ebben a bejegyzésben

Tovább olvasom >>
Inspirációk
Nóri

Profi fotók a weboldalon – rólad

Nemrégiben egy szolgáltatót kerestem. Végignéztem jó pár weboldalt, összehasonlítottam az árakat, próbáltam szűkíteni a kört. Aztán találtam valakit, aki nincs messze, nagyjából 50 km-re van

Tovább olvasom >>
Halász-Kovács Nóra laptoppal

Halász-Kovács Nóra

webdesigner

Blogbejegyzéseimmel betekintést nyerhetsz a kulisszák mögé – mesélek a munkafolyamatokról, hogy készült egy-egy logó, weboldal, illetve hasznos tartalmakat hozok arról, mire érdemes odafigyelni a webes megjelenésed kialakításakor.

Esettanulmány
Iratkozz fel!

Ne maradj le!

Szeretnél hasonló hasznos tartalmakat kapni? Iratkozz fel a hírlevélre!
Itt is megtalálsz